Está publicació es pot Llegir LES OBRES DE LA A38 CONTINUEN PARALITZADES A PESAR DELS ACCIDENTS
VÍDEO: El tram Favara - Sueca, no desdoblat en autovia ,és un dels que més accidents registra de tot el país
%descrip%
 Un jove de Cullera va morir i dos persones  resultaren ferides el dilluns, en una col·lisió entre un turisme i un camió en la N-332 al seu pas per  Sueca. El punt de connexió de l'autovia A-38 amb la carretera N-332 al seu pas per Cullera segueix sent un dels punts negres de la xarxa viària a la comarca.

Segons l'Informe "RACE 2013", la variant inacabada Cullera-Favara de la A-38, és el  tram de carretera d'Espanya que més víctimes mortals i ferits per accident de trànsit va registrar en el període 2010-2012. Concretament 8 morts i 29 ferits, xifra que és encara més elevada ja que falta sumar els accidents i víctimes d'aquests dos últims anys. A més, el RACE classifica este tram com el 8é més perillós de tota la xarxa viària de l'estat.

L'elevat risc d'esta carretera podria evitar-se amb la construcció de la variant Cullera-Favara, una de les carreteres que el Ministeri de Foment té paralitzades a la Comunitat, afectant així a la continuïtat de l'autovia A-38 (València-Gandia). Esta variant va ser adjudicada al març de 2007 per 114,54 milions i els treballs es van paralitzar en 2010, amb les despeses que comporta de guarderia i el deteriorament d'una obra parcialment executada i abandonada, amb una clara responsabilitat patrimonial de l'Administració, segons la cambra de Contractistes de la Comunitat Valenciana

El seu director-gerent, Manuel Miñés, ha recordat que tan sols es va executar el 12,77% de l'obra (uns 14,6 milions del pressupost assignat) i que els Pressupostos Generals de l'Estat per 2014 mantenien com a data de reinici dels treballs l'any 2017.

Per eixe motiu, i a causa de la paralització de les obres en esta autovia per connectar Cullera i Favara a causa de la falta de pressupost de la Generalitat, el PSPV va sol·licitar al Ministeri de Foment que informara sobre les millores realitzades en la carretera. Foment assegura que durant l'últim any s'ha reforçat la senyalització de doble sentit i s'ha anul·lat la possibilitat d'adavantament entre el final de l'autovia i l'enllaç de Cullera amb la disposició d'una doble línia contínua en eix.  El secretari general dels socialistes en la Ribera Baixa, Jordi Mayor, va qualificar d'insuficients estes mesures i criticà el que consider escàs interès el Govern per acabar amb este punt negre ja que segueix sent el mateix traçat. L'Ajuntament aprovà recentment una moció conjunta per demanar a Foment que es completaren les obres.


2014-11-14 20:30:00
A+
A-
Publicat per Cullera TV el 2014-11-14 20:30:00